پروژه نخل های ماندگار اولویت فعالیت کانون فاطمه ها 
پروژه نخل های ماندگار اولویت فعالیت کانون فاطمه ها 

پروژه نخل های ماندگار اولویت فعالیت کانون فاطمه ها 

فرزاد میرشکاری گفت: پروژه نخل های ماندگار اولویت اصلی فعالیت کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در هفته درختکاری است.
شناسه خبر : 1036623 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۲۶

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، درباره پروژه نخل های ماندگار، گفت: روستای دهکهان از گذشته های دور با نام بهشت جنوب کرمان معروف بوده است و مردم این روستا با طبیعت سر سبز خوی گرفته اند و هیچ چیز همچون باغ ها و نخلستان های آباد در داشتن روحیه ای شاد و پر انرژی اهالی این روستا تاثیرگذار نیست.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج ابراز کرد: متاسفانه خشکالی های ۲۵ سال گذشته تعداد زیادی از نخلستان ها و فضای سبز روستا را از بین برده است و علاوه بر خشک شدن بسیاری از درختان و فضای سبز، تعدادی از اهالی روستای دهکهان با از دست دادن شغل باغداری و کشاورزی، برای کسب کار و گذران زندگی این روستا را ترک کرده اند.


وی بیان کرد: بارندگی های ۲ سال اخیر و بالا آمدن مجدد آب چاه ها و انگیزه بالای مردم پرتلاش و سختکوش برای احیای مجدد باغات و نخلستان های روستا، ما نیز در کانون فاطمه ها برای آبادانی نخلستان ها، ایده نخل های ماندگار را به بنیاد نیکوکاری رایحه ارائه دادیم و خوشبختانه مورد استقبال گرم و خوب اعضای هیئات امنای و حامیان این خیریه قرار گرفت.


میرشکاری اظهار کرد: در پروژه نخل های ماندگار افراد به مناسبت های مختلف (همچون جشن تولد) اصله نخل را به عزیزان خود هدیه می دهند و ما در روستای دهکهان با مشارکت اعضای کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها این اصله ها در نخلستان های روستا کاشته می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اضافه کرد: در اجرای پروژه نخل های ماندگار، آبادانی باغات و نخلستان های افراد نیازمند و محروم همچون ایتام در اولویت ما قرار دارد تا آنها در آینده بتوانند از فروش محصول این درختان امرار معاش کنند.


وی عنوان کرد: از ابتدای هفته درختکاری تاکنون بیش از ۳۰۰ اصله نخل از طریق حامیان و دوستدارن بنیاد نیکوکاری رایحه به کانون فاطمه ها اهدا شده است و ما نیز این تعداد اصله را در جای جای نخلستان های روستا کشت کرده و بر روی هر اصله پلاکی به یابود اهدا کننده وصل کرده ایم.


میرشکاری در خاتمه ضمن تشکر از اعضای خوش فکر کانون فاطمه ها و اعضای هیئت امنای بنیاد نیکوکاری رایحه، از آنها درخواست کرد تا طرح زیبا و پر برکت کاشت نخل را همچنان ادامه دهند.

پایان پیام/ 586